Wellington, 1 dec.

1 december 2022 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Sorry voor diegene die 's morgens als eerste mijn berichtje lezen, maar het is een lange dag geweest. Vanochtend al vroeg uit Napier vertrokken voor een reisdag naar Wellington. Het verkeer zat niet mee waardoor we pas om 14.00 uur in Wellington aankwamen. Inchecken in het hotel en om 14.30 uur op pad. Wellington is een prachtige stad met veel highlights dat is dus keuzes maken wat ik wil zien in de korte tijd dat we er zijn. Want morgen is de overtocht naar het Zuider eiland. Als eerste bezoek ik het Te Papa Tongarewa museum. Een prachtig museum met diverse overzichtstentoonstellingen over de geschiedenis, bevolking, immigratie, natuur en cultuur van NZ. Ook geweldig voor kinderen, want er valt heel veel te ontdekken. Daarna met de Wellington Cable Car naar boven voor een mooi uitzicht over Wellington en de botanische tuin. Ook weer een belevenis op zich! Via een mooie wandeling door de botanische tuin weer naar beneden, op zoek naar een eetgelegenheid. Het is inmiddels 19.00 uur en de energie raakt een beetje op. Het blijkt ook voor de Nieuwzeelanders etenstijd, want het is erg druk in de eetgelegenheden. Maar bij het Vietnamese restaurant tegenover het hotel zijn we welkom. En nu, bijna 21.00 uur, weer op de hotelkamer. Hopelijk een goede nachtrust en morgen weer vroeg op over de overtocht. Vakantie vieren is hard werken haha!

1. Gonnie:
    1 december 2022
    Weer hele mooie foto's, Christa. Lijkt me inderdaad een interessant museum.
    En prachtige foto's van de planten. Ik hou er zo van.
    Nog ff lekker genieten van Noord en heel veel plezier in Zuid.
  2. Ans:
    1 december 2022
    Hoi Christa, hopelijk is de zee rustig of heb je betere zeebenen dan ik. Als ik aan je overtocht alleen al denk, draait mijn maag.🤢🤮
  3. Christa 🌻:
    1 december 2022
    Hopelijk zorgen de reistabletjes er voor dat mijn maaginhoud ook in de maag blijft 😨
  4. Marjo:
    1 december 2022
    Inderdaad prachtige foto’s. Die natuur!! Zoooo mooi.
    Succes met de overtocht Christa!