Christchurch - Amsterdam, 12/13 dec.

13 december 2022 - Horst aan de Maas, Nederland

En nu is het focussen op de vliegreis naar huis. Omdat ik de vliegreis los heb geboekt van de rondreis bij Djozer, vlieg ik de binnenlandse vlucht niet met het reisgezelschap. Zij vertrekken al om 07.00 uur naar het vliegveld. Ik heb nog tijd tot 12.00 uur. Rustig douchen, koffer inpakken en nog buiten in het zonnetje lezen tot de shuttelbus mij komt ophalen. De vlucht van Christchurch naar Auckland duurt maar 1,5 uur en verloopt rustig. Nu weer wachten op het vervolg Auckland - Dubai en Dubai -Amsterdam. Helaas wordt het wachten met een uur verlengd, vertraging.... Maar om 22.15 uur gaan we weer de lucht in, 17 uur naar Dubai. Ik zie er enorm tegenop, 17 uur op een vliegtuigstoel. Gelukkig vlieg ik met de Airbus, die is toch comfortabeler dan de Boeing. Door de vertraging is de overstap in Dubai erg krap, namelijk minder dan 1 uur. En dat terwijl de vluchthaven in Dubai enorm is. Maar gelukkig gaat het ook hier goed. Nu nog 7 uur voor de boeg, op naar Amsterdam. Voor mijn gevoel duurt het en duurt het.... Het thuisfront trekt! Eindelijk wordt de landing ingezet, Schiphol is in zicht.

Bij de bagageband wordt afscheid genomen van het reisgezelschap en kan ik naar de arivals waar Janna met Goos mij opwachten. Heerlijk weer op Nederlandse bodem en naar huis!

Ik kijk terug op een fantastische tijd in een fantastisch land. De natuur, de cultuur, de mensen, de relaxte sfeer, ik heb het allemaal mogen beleven. Maar wat ligt NZ toch ver weg en wat zijn de afstanden in het land groot!

1. Gonnie:
    15 december 2022
    Oohhhh, zo blij dat je het fijn hebt gehad in NZ.
    Maar ook weer blij dat je veilig en gezond op de foto staat met Goos!!
    Nu ff uitrusten, verwerken en herbeleven.
    We komen gauw luisteren naar jou verhalen.