Christchurch, 11 dec.

11 december 2022 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

De laatste dag is aangebroken....

Vandaag ga ik op ontdekking door de stad Christchurch. Eerst bezoek ik Quake City, een museum dat de dag van 4 September 2010 exact weergeeft, toen Christchurch werd getroffen door de zwaarste aardbeving ooit en waarna de stad in principe weer helemaal opnieuw opgebouwd moest worden. Ook nu nog zijn de gevolgen zichtbaar en vinden er restauratie werkzaamheden plaats. Erg indrukwekkend! Even bijkomen in het park bij Victoria Square, een van de vele mooie parken die Christchurch telt. Bij Cathedral Junction drink ik een kopje thee onder de klanken van een Christmas Carol Orkest. Daarna een bezoek gebracht aan Botanic Gardens, want tuinieren en parken onderhouden kunnen ze wel hier in NZ! Alles ligt er prachtig onderhouden bij en de "English Rose Garden" is een weldaad aan kleuren en geuren net zo als de gekleurde borders. De stad leent zich prima voor een stadswandeling, het centrum is compact en veel gebouwen zijn voorzien van art. Prachtige muurschilderingen geven de stad een bijzonder kleurrijk aanzien. En dat de zon volop schijnt maakt het extra kleurrijker. Een prima laatste dagje!

Vanavond nog een keer gezamenlijk eten als afsluiting en dan morgen weer "back home"! Ik heb genoten van een prachtige reis en verblijf in NZ. Maar na 6 weken begint het thuisfront ook te trekken. Het is mooi geweest!

1. Gonnie:
    11 december 2022
    Een mooie afsluiting in Christchurch. Wat een enorme impact moet die aardbeving hebben... Maar prachtige kleurrijke foto's.
    Je hebt ons mee laten reizen. We hebben super genoten.
    Veilige terugreis, Christa.
  2. Christa 🌻:
    👍 👍
  3. Wilma:
    11 december 2022
    fijn om zo de rest van je vakantie mee te kunnen maken Christa, ik heb genoten van je verhalen en mooie fotos! ik wens je een fijne rustige vlucht terug naar Nederland x x
  4. Christa 🌻:
    11 december 2022
    Dankjewel. We hebben het fijn samen gehad. Je bent een fantastische vriendin en gastvrouw! Liefs ❤️
  5. Johan:
    11 december 2022
    Jouw verhalen, prachtige foto's en haar vriendin Wilma.... Nog veel herinneringen van NZ. Gelukkig reis!
  6. Ans:
    Hoi Christa goede reis terug en tot ziens in Hooors
  7. Marjo:
    11 december 2022
    Wat een prachtige reis heb je gemaakt Christa! En wat heb je ons hiervan mee laten genieten middels je mooie verhalen en foto’s. ( schrijftalent hoor 👌).
    Goede vlucht terug Christa .
  8. Marijan en Louis Keijsers:
    12 december 2022
    Hallo Christa, je neemt een schat aan indrukken en aan prachtige foto's mee naar huis. Wat een fantastische vakantie heb je kunnen beleven. :) En ook fijn dat je met Wilma hebt opgetrokken om samen een deel van al dat moois te genieten.
    Groetjes van Marijan en Louis