Te Anau - Christchurch, 10 Dec.

10 december 2022 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

De wekker gaat vanmorgen al om 05.45 uur voor onze laatste lange reis (640 km) naar Christchurch, eindbestemming van de reis. Het eerste stuk gaat weer terug naar Queenstown langs het 80 km. lange meer Wakatipu. Even buiten Queenstown maken we een stop bij het eerste bungee centrum van de wereld. En ja, we hebben een springer! Dan gaat het weer verder de bergen in. We hebben gelukkig een goede chauffeur, maar ik ben blij als we bij Cromwell de vallei in rijden en de bergen weer achter ons laten. In Cromwell maken we een stop bij Mrs. Jones en haar fruitwinkel, vers ijs verkoop en rozentuin. (Hier horen we dat Nederland na panelty's uit de wedstrijd ligt). Ik geniet van een lekker fruitijsje en neem een kijkje in de rozentuin. En weer verder gaat de bus.... Langs Lake Dunstan over de Alpine Highway en de Lindis Pass. Op het hoogst punt weer even een fotostop. Weer in de bus rijden we over een hoogvlakte naar Lake Pukaki, dat samen met 4 andere meren door kanalen verbonden is en eenderde van NZ van waterenergie voorziet. Aan het meer staat ook het kerkje van The Good Shepherd en een standbeeld van een schapen herdershond. Het water in het meer is echt zo blauw omdat het uit gletsjer water bestaat. En zo rijden we weer verder tot de lunchstop. Na de middag wordt de rit eentoniger. We rijden door een vlak landschap dat weinig afwisseling biedt en de laatste 240 km. worden dan ook in een ruk afgelegd. Om19.30 uur zijn we op onze eindbestemming, Christchurch. Morgen nog een vrije dag te besteden en dan zit de reis er echt op. Terug naar winters Nederland 🥶

1. Ans:
    10 december 2022
    Hoi Christa geniet nog ff van je vrije dag. Het zit er alweer bijna op maar wat een prachtige herinneringen neem je mee. Geniet nog ff van het zonnetje en goede reis terug.
  2. Christa 🌻:
  3. Elly Keijsers:
    10 december 2022
    nog een fijne laatste "vrije" dag in NZ gewenst en een veilige terugvlucht naar NL.
    In ieder geval bedankt voor je reisverslag: zeer boeiend en herkenbaar beschreven. Het zal straks een leuk herinneringsboek worden , denk ik zo.
    Nogmaals bedankt voor het laten meegenieten van/met je reis aan de andere kant van de wereld. Top!!!
  4. Christa 🌻:
  5. Gonnie:
    10 december 2022
    Wat weer een mooie foto's. Nog ff genieten van je vrije tijd.
    En... super dank je wel dat we op deze manier mee mochten reizen.
    Wij wensen je een veilige terugreis.
  6. Christa 🌻: