Wanaka - Queenstown -Te Anau, 8 dec

8 december 2022 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

We verlaten Wanaka en rijden via Queenstown naar Te Anau. In Queenstown, gelegen aan Lake Wahapita, hebben we 5 uur om dit stadje te verkennen. De groep splitst zich weer op en ik ga met mijn "vaste groepje" op pad. Na een kopje koffie/thee gaan we met de kabelbaan naar de top van Queenstown Hill voor een mooi uitzicht op de stad en het meer. Het is vandaag zwaar bewolkt, dus we kijken wat donker weg. Maar zeker wel de moeite waard. Weer beneden gebruik ik de tijd om  door het park te wandelen en nog snel wat winkeltjes in te duiken. Het is een populair stadje en richting de zomervakantie neemt de drukte hier toe.

Om 14.30 is het weer verzamelen bij de bus en rijden we naar Te Anau. We laten de bergen achter ons en komen in een meer glooiend landschap waar met name de schapen domineren. Met grote kuddes begrazen ze de weilanden en heuvels. Het lukt me niet om vanuit de rijdende bus hiervan foto's te maken. Maar het is een mooi gezicht. Om 17.00 uur arriveren we in Te Anau aan de rand van het Fjordland Nationaal Park. Maar hierover morgen meer.

1. Gonnie:
    8 december 2022
    Wat weer een mooie foto's, Christa.
    Wat een programma, bus in, bus uit, 5 uur in Queenstown, en hop, weer verder.
    Maar zo kun je in korte tijd wel heel veel zien en bezichtigen.
    Ben benieuwd van Te Anau. Veel plezier.