Nelson, 2 dec.

2 december 2022 - Nelson, Nieuw-Zeeland

De wekker gaat vanmorgen al om 06.00 uur voor de ferry overtocht naar het Zuider eiland. Gelukkig een rustige zee waardoor ik geen last heb van zeeziekte. Bij Picton op het Zuider eiland wacht ons een nieuwe chauffeur met een andere bus op, voor het verdere vervoer naar Nelson. Vanaf de boot rijden we door een vallei met allemaal wijnbouw. Het grootste wijngebied van NZ. Omdat de doorgaande weg naar Nelson is afgesloten wordt het een alternatieve route door de bergen. Hier is de begroeiing echt anders dan op het Noorder eiland.  Veel minder subtropisch en de bergen zijn er veel hoger en grilliger met rotsen en zelfs sneeuw. Een prachtig gezicht maar ook veel gehobbel en haarspeld bochten. Ook vandaag geldt weer dat het een lange reisdag is. Vroeg opstaan, inchecken op de boot, overtocht van 3,5 uur en dan nog eens 4 uur met de bus. Gelukkig is het mooi weer en kan ik in Nelson nog even over het strand wandelen. Even de benen strekken na een lange zit en weer vroeg naar bed.