Napier, 30 nov.

30 november 2022 - Napier, Nieuw-Zeeland

We overnachten 2 nachten in Napier en vandaag staan er 2 excursies op het programma. In de ochtend brengen we een bezoek aan de Jan van Gent colonie op de kliffen van Cape Kidnappers. Met een 4wd busje en een lokale gids rijden we naar de kliffen buiten Napier. Wederom prachtige natuur en mooie vergezichten. Bij het einde van de klif komen we bij de grootste Jan van Gent colonie op het vaste land, zo'n 8000 vogels. (zie video) Ook weer apart om zo dicht bij de vogels te komen. En omdat het broedseizoen is, zijn er ook veel kuikens in de nesten. Al met al weer een bijzondere belevenis.

De wijnproeverij die voor de middag op het programma staat stelt niet zoveel voor. We bezoeken de Mission Estate Winery. Een oud landgoed dat oorspronkelijk  in 1851 vanuit een kerkelijke inslag met wijn maken begonnen is. De locatie is prachtig maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ik had verwacht een leuke rondleiding te krijgen door de wijngaard en rondom het proces van wijn maken. Maar het bleef bij een proeverij van 5 wijntjes. En aangezien ik niet drink was dat aan mij niet besteed. Maar geen probleem. Het kan niet altijd alleen maar fantastisch zijn. En gelukkig is de voorspelde regen weg gebleven.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wilma:
    30 november 2022
    zeer mooie fotos Christa! fijn dat het weer goed blijft...ja hoe kan het ook anders als je de zon mee blijft nemen in je broekzak? veel plezier verder en blijf genieten 🙂🙂
  2. Elly Keijsers:
    1 december 2022
    complimenten voor de foto's van de Jan van Genten -kolonie; zo mooi heb ik ze destijds niet gemaakt. Maar het blijft indrukwekkend. Ik ben er zeker van dat ook het Zuidereiland je zal blijven bekoren. Have fun!