Mount Maunganui, 16 nov.

16 november 2022 - Mount Maunganui, Nieuw-Zeeland

We bezoeken Mount Maunganui, een toeristische kustplaats op 1 uur rijden van Matamata. Mount Maunganui staat bekend om zijn berg van 1835 meter. Natuurlijk moet die beklommen worden. Tijdens de klim worden we begeleid door een zangkoor van Tui's, Rosella's en Waxeyes. En op de top weer een prachtig uitzicht over de Pacific Ocean. Na een pauze om een appeltje te eten, dalen we via de andere  kant af en kunnen we weer een hotspot afvinken. We trakteren ons zelf op een ijs van Copenhagen Cones, de "Clevers" van Mount Maunganui. Voldaan rijden we om 16.30 uur weer naar huis.

1. Marijan:
    16 november 2022
    Weer een mooie dag samen. Wat een prachtig uitzicht. Heerlijk om met deze natuurmuziek te wandelen en klimmen. Blijf genieten. Louis en Marijan
  2. Fred:
    16 november 2022
    Hoi Christa, je hebt ons ritme veranderd. In plaats van de krant lezen we nu 's-morgens eerst jouw nieuws en bekijken we de mooie foto's. Nog even en je gaat Matamata alweer verlaten, de tijd vliegt als het gezellig is. Blijf ons vooral verrassen met je dagelijkse updates. Groetjes, Fred.
  3. Elly Keijsers:
    16 november 2022
    Behalve de prachtige omgeving, zal ik mij de Mount blijven herinneren als de berg waar ik een gecompliceerde enkelbreuk opliep en waar nog steeds een plaatje in mijn linkerbeen zit. Ik erger me nog steeds dat ik goede bergschoenen aan had maar uitgleed over een takje, terwijl mensen op flipflops gewoon langsliepen. En dat Paul en Shaun heel hard begonnen te huilen toen ik met een ambulance werd afgevoerd; uiteindelijk mochten ze en Wilma mee in de ambulance.