Te Aroha Domain, 17 nov.

17 november 2022 - Te Aroha Domain, Nieuw-Zeeland

Na de "kuitenbijter" van gisteren besluiten we vandaag een makkelijke wandeling te doen. We rijden naar Te Aroha Domain voor een vlakke boswandeling. Het eerste stuk gaat wat omhoog, daarna wordt het pad smaller en uiteindelijk gaat het alleen maar omhoog. Over een smal dicht begroeid pad met omhoogstekende boomwortels en dikke keien wordt het alsmaar steiler. "Aan me hoela" makkelijke wandeling! Als het dan ook nog begint te regenen en het glibberig wordt, dalen we van boom naar boom af naar beneden. Met waarschuwingen van "falling off clif danger", zijn we blij als we weer veilig beneden zijn. Verreweg de avontuurlijkste wandeling die we gemaakt hebben.

Beneden aangekomen blijkt dat we niet de enige zijn die het pad verkeerd hebben ingeschat. Een grote truck met oplegger heeft zich in de bocht vastgereden en kan geen kant meer op. In afwachting van een kraan om hem los te trekken, komen we even verder de hulptroepen tegen. Hopelijk met succes voor de gestrande chauffeur......

1. Gonnie:
    17 november 2022
    Het is inderdaad lastig, van boomstronk naar boomstronk. Kanjers zijn jullie!!
    Gelukkig weer heel huids beneden gekomen. Weer een dag met een bijzondere herinnering.
  2. Johan:
    17 november 2022
    De natuur is overweldigend!