Matamata, 15 nov.

15 november 2022 - Matamata, Nieuw-Zeeland

Wilma is vanmorgen, na een vrij weekend Whitianga, weer naar haar werk gegaan nadat ze eerst nog een uur heeft gefitnessed.  Pffff wat een energie heeft die meid! Ik besluit naar Matamata centrum te wandelen en mijn ticket voor de busreis maandag naar Auckland te regelen. Met een uitgeprinte street-map en de instrukties van Wilma ga ik op pad. Een rustige wandeling door groene woonwijken, lekker in het zonnetje. Bij het info-centrum de bus geregeld voor maandag om 08.35 uur. Het is trouwens wel een aparte beleving om, wandelend in korte broek en hemdje, uit de winkels Kerstmuziek te horen.

​​​​​De middag besteden we aan huishoudelijk taken. De nodige machines was worden weggewerkt, Wilma gaat het gras maaien en ik neem de stofzuiger ter hand.  De honden staan alle activiteiten vanuit buiten goedkeurend te aanschouwen. Nog boodschappen doen voor het avondeten dan is de dag alweer om.

1. Johan:
    17 november 2022
    Matamata is bekend is geworden door de film The Lord of the Rings. Een schapenboerderij diende als filmset voor Hobbitstee..
  2. Christa 🌻:
    18 november 2022
    Ja is bekend. In de "achtertuin" van Wilma ligt Hobbiton. De filmset van the Hobbit.