Rotorua, 26 nov.

26 november 2022 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Na een nacht goed slapen sta ik vandaag weer fit op. Er staat een excursie op het programma naar het Whirinaki regenwoud onder begeleiding van een Maori gids. Het regenwoud is nog traditioneel Maori grondgebied en voordat we het regenwoud in mogen passeren we Maori wachters. Met een gebed/ begroeting wordt er toegang gevraagd. De wandeling gaat door een soort oerbos, duizenden jaren oud met oorspronkelijke begroeiing en bomen van 600 tot 800 jaar oud. Te hoog en te dik om ze goed op de foto te krijgen. Weer een unieke ervaring van "50 shades of green".

Als kers op de taart heb ik vanavond nog een keer met Wilma afgesproken. We gaan samen uiteten en maken daarna nog een uitstapje naar Redwood Treewalk. Een verlichte wandeling met hangbruggen door de boomtoppen van het Redwood Treepark. En dan is het definitief afscheid nemen van Wilma, want we trekken morgen verder naar Tangariro National Park. We verblijven 2 nachten in het park, 27 en 28 november, en hebben dan geen WiFi. Dit is dus voorlopig mijn laatste verslagje en contact mogelijkheid met de "buitenwereld". We zien ons weer op 29 november.

1. Gonnie:
    26 november 2022
    Wat weer een prachtige wandeling en mooie foto's.
    Ik zal je blogs missen. Ik sta er 's morgens mee op.
    Fijne dagen, Christa.
  2. Fred:
    26 november 2022
    Wat leuk dat je nog iets met Wilma heb kunnen afspreken! Geniet de komende dagen in het National Park en dan doen wij het een paar dagen zonder je dagelijks verslag en mooie foto's.