Paihia, 24 nov

24 november 2022 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Terwijl een groot deel van de groep voor een excursie vertrekt naar Cape Reinga, plan ik een track langs de kust en over het eiland Russell. De dag begint prachtig maar rond 09.00 uur betrekt de lucht en een kwartier later begint het de stortregenen. Oei....dat had ik anders ingeschat. Gelukkig ben ik nog niet aan de wandeling begonnen en ik besluit het weer even aan te zien en ga wat lezen. Maar zoals het hier gaat klaart het al snel weer op en begin ik aan de "Full Circle Day Walk". Een rondwandeling van Paihia - Opua - Okioto - Russell en weer met het veerpontje naar Paihia. In totaal een wandeling van 6,5 uur langs de kust, door de bossen op de kliffen en door de mangrove langs oesterkwekerijen. Het is pittig, vooral omdat het nat en glad is en ik glij 2 keer uit op mijn billen, maar de wandeling is weer zo mooi en afwisselend.  Het wordt bijna saai om op te schrijven haha. Wat heb ik weer een mooie dag gehad. In het motel nog snel even een wasje doen en dan gaan we vanavond nog met z'n allen bbq-en.

Morgen een reisdag naar Rotorua. Dat wordt een hele dag in de bus zitten☹️

1. Elly Keijsers:
    24 november 2022
    Weer een leuk verhaal en indrukwekkende foto's. In Rotorua ben je weer "dicht" bij Matamata , misschien kun je ons Wilma dan weer zien. :-)
  2. Wilma:
    24 november 2022
    geweldige wandeling Christa!! met weer mooie fotos!