Nelson - Abel Tasman National Park, 3 dec...

3 december 2022 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Vanuit Nelson rijden we vandaag naar Abel Tasman National Park. Met en soort van hop-on / hop-of boot varen we langs de kust met zijn mooie goudgele stranden en blauwe baaitjes. Op het programma staat een boottocht langs de kust met op de terugweg een wandeling van zo'n 2 uur over een gedeelte van de Abel Tasman Coastel Track. Maar omdat de zee nogal wild is besluit ik eerder af te stappen en loop ik het gedeelte van Torrent Bay naar Medlands Beach waar ik op de terugweg van de boot weer aan boord stap. Een mooie wandeling door het bos op de kliffen met prachtige doorkijkjes op de zee en de goudgele stranden.

Jammer dat we maar 1 dag blijven, want ik had de hele track wel willen lopen. Onderweg kom ik nog een loopvogel tegen die plotseling uit de struiken op het pad komt lopen. Ik denk iets bijzonders mee te maken, maar naarmate ik de vogel steeds vaker zie en een bord waarschuwt voor "watch your stuff", begrijp ik dat dat niet het geval is haha! Het beest is een echte plaaggeest!