Auckland, 22 nov.

22 november 2022 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Na een wat onrustige nacht (het is altijd weer wennen op een nieuwe plaats) hebben we om 08.45 uur een briefing over de excursies en het verdere verloop van de reis. Daarna splitst de groep zich op om invulling te gaan geven aan de vrije dag. Een aantal kiezen voor een stadsverkenning met de hop on/hop off bus en ik besluit me aan te sluiten bij diegenen die Auckland te voet willen verkennen. Als eerste lopen we naar het havengebied en vervolgens naar het Albert Park en Victoria Park met prachtige bomen en door naar de Winter Garden. Als laatste breng ik nog een bezoek aan het Auckland Art Gallery. Een museum met Maori portretten en abstracte en moderne kunst. Hoewel ik niet echt een stadsmens ben, is het toch leuk om ook de sfeer van Auckland te proeven. Een mooie moderne stad met veel groen en architectuur.

Morgen verlaten we Auckland al vroeg om verder te gaan naar het noorden van NZ, naar de Bay of Islands. Ik heb me ingeschreven voor een boottocht om de mooie natuur van de eilanden te bekijken. Maar daarover morgen meer.

1. Wilma:
    22 november 2022
    mooie fotos Christa :) het stormt hier als een gek op dit moment.. ik hoop dat mijn boom(en) blijven staan......
  2. Christa 🌻:
    22 november 2022
    Gelukkig vandaag mooi weer gehad in Auckland. Om 17.00 uur een buitje. Momenteel is het ook hondenweer maar heb er geen last . Zit nu lekker binnen en hoef niet meer weg
  3. Gonnie:
    22 november 2022
    Mooie kleurrijke foto, Christa. Het blijft telkens weer genieten.
    Ik hoop dat je een leuke aansluiting hebt met de groep. Geniet er samen van!!
  4. Elly Keijsers:
    22 november 2022
    Compliment voor de gekozen optie om je vrije dag door te komen met als resultaat een paar schitterende foto's!
    Veel kijkplezier op je rondreis in NZ die nu eindelijk gaat beginnen; ik kan je verzekeren het is de moeite waard. Ben benieuwd of je na afloop nog naar NL terug wilt........ maar wellicht dat hond en kinderen toch harder trekken :-)
  5. Johan:
    22 november 2022
    Ik was naar Nepal/Tibet met Djoser: 2 reizigers met een hotelkamer! En jij?